iStock_000010499254_Large

In control! Zorg voor nog betere resultaten met Facebook Advertising.

Dat Facebook uitgebreide targeting mogelijkheden heeft, is bekend. Maar afgelopen week heeft Facebook een wel heel interessante nieuwe functionaliteit voor marketeers en advertising agencies toegevoegd. In de Power Editor van Facebook heb je nu namelijk de mogelijkheid om het tijdstip, het aantal dagen en de duur van je Facebook ads te reguleren. Dat geeft je nog meer controle op het resultaat van je online advertising.

Ad scheduler
De ‘ad scheduler’ in de Power Editor van Facebook zorgt ervoor dat je zelf kunt bepalen op welke dag en binnen welke tijdvakken je een bepaalde advertentie aan je doelgroep wilt tonen. Een zeer welkome functionaliteit, aangezien je voorheen geen invloed had op het tijdstip dat je ad door Facebook werd getoond.

Voordelen
Naast kostenbesparing – want: geen budget dat midden in de nacht ‘verdampt’-  kun je nu dus nóg relevanter zijn. Het was al mogelijk om je boodschap te optimaliseren voor bepaalde doelgroepen en locaties. Maar nu je je tijdvak kunt kiezen, is het voor marketeers en advertisers nog makkelijker om rekening te houden met de context van de consument. Je kunt zo echt spot on zijn en daardoor is het aannemelijk dat de conversie wordt vergroot.

HowAdSchedulingWorks

SettingUpYourAdSet

 

RunAdsOnAScheduleFilledIn

 

Meer weten over social advertising? Neem vrijblijvend contact op met benno.van.der.helm@mccann.nl.