Lausanne

Nespresso: geïntegreerd communicatieplan

We zaten twee weken geleden in het Zwitserse Lausanne. Op uitnodiging van Nespresso, in de stad van hun prachtige hoofdkantoor, voor een meeting met onze internationale collega’s. Om Nespresso nóg beter van dienst te kunnen zijn, heeft McCann Worldgroup een speciaal projectteam in het leven geroepen: Responses (leuk detail: let op het anagram van Nespresso). Gedurende drie dagen leerden we alle ins en outsover Responses, presenteerde Nespresso haar plannen voor het komende jaar en was er ruimte om te sparren met collega’s van over de hele wereld. Een leerzame, leuke en intensieve ervaring.

Het Responses Creative Lab bestaat uit IPG zusterbureaus McCann Paris (above the line), FutureBrand Paris (huisstijl, packaging en point of sale), Huge London (integrated), MRM Paris (online) en Weber Shandwick London (public relations). In een wereld waar traditionele media steeds meer naar de achtergrond verdwijnt en online media groter en groter wordt, is het tijd om de handen ineen te slaan. Door disciplines samen te voegen, werken we niet alleen aan een 360° benadering, maar maken we samen een compleet, geïntegreerd communicatieplan. Belangrijk om te kunnen antwoorden op bijvoorbeeld het nog steeds groeiende succes van Starbucks.

De plannen die gepresenteerd zijn – waar we uiteraard niet over mogen uitweiden – zijn veelbelovend. Het geeft ons inspiratie en vertrouwen in de groei van Nespresso voor het komende jaar. Samen met Nespresso Nederland hopen we dan ook veel van deze plannen uit te mogen rollen in Nederland. Daarnaast was het goed om te zien wat een rijkdom aan kennis en ervaring ons netwerk te bieden heeft. Een rijkdom die we zeker kunnen inzetten voor onze andere klanten.